Talino taikomosios dailės trienalė Kolekcionavimo menas

Pernai, metų pabaigoje–šių pradžioje, Taline vykusi Tarptautinė taikomosios dailės trienalė – jau penktoji. Talino taikomosios dailės trienalės draugija, iki šiol skelbdavusi trienalės temos ir kuratoriaus konkursą, pirmą kartą pasikvietė kuratorių iš kitos valstybės. Geteborgo universiteto Dizaino ir taikomosios dailės instituto dėstytojas Love Jönssonas, Švedijoje geriau žinomas kaip dailės kritikas ir kuratorius, parinko temą „Kolekcionavimo menas“ (The Art of Collecting). Esu lankiusis ir ankstesnėse Talino taikomosios dailės trienalėse („Possession“, 2001; „Know How“, 2009) bei rašiusi apie jas žurnalui „Dailė“. O tai sudaro prielaidas imtis gretinimo, kuris, deja, yra ne šios trienalės naudai. Iš didelio konkurse dalyvavusių menininkų skaičiaus (pateikta 515 paraiškų, pateko 70) sudaryta paroda teminiu kryptingumu, tiksliau įžvalgų apie „kolekcionavimo meną“ arba „meną kolekcionuoti“, taip pat konceptualiu brandumu nusileido ankstesnėms trienalėms. Pernai, metų pabaigoje–šių pradžioje, Taline vykusi Tarptautinė taikomosios dailės trienalė – jau penktoji. Talino taikomosios dailės trienalės draugija, iki šiol skelbdavusi trienalės temos ir kuratoriaus konkursą, pirmą kartą pasikvietė kuratorių iš kitos valstybės. Geteborgo universiteto Dizaino ir taikomosios dailės instituto dėstytojas Love Jönssonas, Švedijoje geriau žinomas kaip dailės kritikas ir kuratorius, parinko temą „Kolekcionavimo menas“ (The Art of Collecting). Esu lankiusis ir ankstesnėse Talino taikomosios dailės trienalėse („Possession“, 2001; „Know How“, 2009) bei rašiusi apie jas žurnalui „Dailė“. O tai sudaro prielaidas imtis gretinimo, kuris, deja, yra ne šios trienalės naudai. Iš didelio konkurse dalyvavusių menininkų skaičiaus (pateikta 515 paraiškų, pateko 70) sudaryta paroda teminiu kryptingumu, tiksliau įžvalgų apie „kolekcionavimo meną“ arba „meną kolekcionuoti“, taip pat konceptualiu brandumu nusileido ankstesnėms trienalėms.
Skaityti daugiau