Dailininkas, pakeitęs supratimą apie šiandienines vaizduojamojo meno galimybes

Simboliška, kad vienas iš reikšmingų kultūros įvykių Lietuvos sostinėje – Ivano Marčuko paroda – sutapo su itin svarbiu politiniu įvykiu: Ukrainos ir ES viršūnių susitikimu. Europoje gerai žinomas menininkas, užimantis garbingą vietą tarp šiuolaikinės pasaulio kultūros korifėjų, vadinamuoju žmonių diplomatijos metodu įtvirtina Ukrainos siekį užimti deramą vietą tarp Europos tautų.Simboliška, kad vienas iš reikšmingų kultūros įvykių Lietuvos sostinėje – Ivano Marčuko paroda – sutapo su itin svarbiu politiniu įvykiu: Ukrainos ir ES viršūnių susitikimu. Europoje gerai žinomas menininkas, užimantis garbingą vietą tarp šiuolaikinės pasaulio kultūros korifėjų, vadinamuoju žmonių diplomatijos metodu įtvirtina Ukrainos siekį užimti deramą vietą tarp Europos tautų.
Skaityti daugiau

Gedimino sapnas, arba Triukšmas dėl noise’o

Apie užšalusias performatyvias 9-ojo dešimtmečio jaunųjų dailininkų ir kompozitorių praktikas Justina Žukauskaitė kalbasi su Gediminu Urbonu. Aptardami ankstyvuosius Lietuvos performansus ir tolesnę šio meno raidą, nuolat susiduriame su menotyros švelniai demagogizuotais „užšalusiais“ faktais. Novatoriškiausiu laikomas laikotarpis po 1990-ųjų. Tačiau 2011 m. išleistoje knygoje „(Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos“, sudarytoje Kęstučio Šapokos ir Vytauto Michelkevičiaus, šiuolaikinio meno istorija paankstinama ir siejama su spalvinguoju 9-uoju dešimtmečiu.Apie užšalusias performatyvias 9-ojo dešimtmečio jaunųjų dailininkų ir kompozitorių praktikas Justina Žukauskaitė kalbasi su Gediminu Urbonu. Aptardami ankstyvuosius Lietuvos performansus ir tolesnę šio meno raidą, nuolat susiduriame su menotyros švelniai demagogizuotais „užšalusiais“ faktais. Novatoriškiausiu laikomas laikotarpis po 1990-ųjų. Tačiau 2011 m. išleistoje knygoje „(Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos“, sudarytoje Kęstučio Šapokos ir Vytauto Michelkevičiaus, šiuolaikinio meno istorija paankstinama ir siejama su spalvinguoju 9-uoju dešimtmečiu.
Skaityti daugiau

Menininkas šiame gyvenime

Mano nuomonA� apie menA� ir menininkus nA�ra tvirta, ji daA?nai keiA?iasi, mano teiginiai daA?nai prieA?tarauja vieni kitiems, nes tik apie negyvus daiktus, turinA?ius nesikeiA?ianA?iA� formA�, galima turA�ti nesikeiA?ianA?iA� nuomonA�. GavA�s A?urnalo pasiA�lymA� paraA?yti apie tai, kaip A?iuo metu gyvena dailininkai, apie jA? dvasinA� ir kA�niA?kA� savijautA� dabartinA�je situacijoje, pagalvojau, kad apie tai esu daug kalbA�jA�s ir raA?A�s, todA�l nieko naujo nebesugalvosiu ir nebeparaA?ysiua�� Galiu tik save pacituoti. Mano nuomonA� apie menA� ir menininkus nA�ra tvirta, ji daA?nai keiA?iasi, mano teiginiai daA?nai prieA?tarauja vieni kitiems, nes tik apie negyvus daiktus, turinA?ius nesikeiA?ianA?iA� formA�, galima turA�ti nesikeiA?ianA?iA� nuomonA�. GavA�s A?urnalo pasiA�lymA� paraA?yti apie tai, kaip A?iuo metu gyvena dailininkai, apie jA? dvasinA� ir kA�niA?kA� savijautA� dabartinA�je situacijoje, pagalvojau, kad apie tai esu daug kalbA�jA�s ir raA?A�s, todA�l nieko naujo nebesugalvosiu ir nebeparaA?ysiua�� Galiu tik save pacituoti.
Skaityti daugiau