2012-uosius metus palydint pristatome projekto AKIM veiklos rezultatus

Gerbiami projekto AKIM dalyviai, partneriai ir draugai,

 artėjant stebuklingai nakčiai, jaukioms akimirkoms su artimaisiais, linkime Jums baltų, bet šiltų, ramių, bet džiugių šv. Kalėdų, o Naujieji 2013-ieji metai tebūnie dosnūs Jums prasmingais darbais, turtingi sėkme ir laime.

Tuo pačiu trumpai pristatome šių mokslo metų projekto AKIM veiklos rezultatus.

Nuo 2012-2013 mokslo metų pradžios projektas „Aukštosios kultūros impulsai mokyloms (AKIM)“ įgavo didelį pagreitį. Kiekvieną mėnesį projekte AKIM dalyvaujančiose mokyklose vyksta susitikimai – meninės kūrybos teoriniai ir praktiniai užsiėmimai, kuriuos veda 11 meno sričių atstovai. Per pirmąjį mokslo metų ketvirtį pravesta virš 500 pamokų.

Šiais mokslo metais ir toliau tęsiamas nemokamas 11 prestižinių kultūros žurnalų prenumeratos pristatymas į 600 Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų. Tikimės, kad žurnalai sulaukia vis daugiau skaitytojų tiek tarp mokinių, tiek tarp mokytojų. Prenumerata tęsis iki 2013 metų rudens.

Džiaugiamės projekto sėkme. Po įvykusių pamokų gauname daugybę gražių atsiliepimų, nuotraukų, straipsnių tiek iš mokyklų, tiek iš menininkų. Žemiau pateikiame nuorodas į straipsnius ir nuotraukų galeriją.

O pradžiai keletas atsiliepimų:

  • „Pamoka – tai mylinčio savo darbą ir savo kraštą žmogaus žvilgsnis į      turtingiausių, įdomiausių pasaulio šalių architektūrą, į senojo  ir naujojo Vilniaus, Baltijos pajūrio      architektūrą“, bibliotekos      vedėja Vida Juknevičienė iš Molėtų gimnazijos apie architektės  R. M. Janulevičienės pamoką.
  • „Vaikams      buvo išties įdomu sužinoti daug naujo, pavyzdžiui, kad lenkai neturi      tautinių juostų; kad gražiausias tekstilės kūrinys – tautinis kostiumas; kad      gintarinius karolius išpopuliarino A. Smetonos žmona ir gintaras – naujas      simbolis; kad niekur daugiau pasaulyje nėra verbų; kad Užgavėnių kaukėse      nebuvo jokių velnių – juos išgalvojo ir išpopuliarino A. Žmuidzinavičius;      kad vėtrungės valtyse yra tik Neringoje; kad sutartinės dainuojamos tik      Lietuvoje… Kokie mes unikalūs!“, Kauno Martyno Mažvydo pagrindinės      mokyklos direktoriaus pavaduotoja Auksė Petruševičienė apie      tautodailininko V. Jazersko pamoką.
  • „Taip jau yra, kad kai klausaisi žmogaus, kuris kalba apie tai, ką      puikiai išmano, mėgsta ir tiesiog nuoširdžiai žavisi, negali nesiklausyti.      Todėl taip jau nutiko, kad grįžusi namo „googlinau“ ne Č. Milošo      eilėraščius, o B. Jonuškaitės kūrybą…“, E. Musteikytė iš Anykščių Jono      Biliūno gimnazijos apie rašytojos B. Jonuškaitės vizitą.
  • „Susitikimas      su LŽS pirmininku Dainiumi Radzevičiumi buvo tikrai nuostabus!      Svarbiausia, kad gimnazistams tikrai labai patiko. Labai svečias      žaismingas, gyvas ir beprotiškai komunikabilus, kaip ir dera žurnalistui…“,      Rokiškio Juozo Tumo – Vaižganto gimnazijos „Romuvos“ padalinio bibliotekos      vedėja Reda Kiselytė apie pamoką su žurnalistu D. Radzevičiumi.
  • „Labai patenkinti, puikus jaunų žmonių darbas,      gebėjimas sudominti, uždegti. Taip susikaupusiai dirbančių savo mokinių      jau senokai nesu mačiusi, niekas nenorėjo nei pertraukos, nei eiti namo“, Jurbarko      rajono Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos direktoriaus      pavaduotoja ugdymui Asta Danisevičiūtė apie pamoką su architektais –      Rimante Lydyte ir jos kolegomis.
  • „Pamokoje      sužinojome, kad televizija yra labai plati sąvoka. Gali būti net      kirpėja, ir tu jau būsi      televizijos dalis, juk vedėjų išvaizda yra ganėtinai svarbu. Yra ir daug      kitų profesijų, reikalingų televizijai“, Kupiškio rajono Šepetos Almos      Adamkienės pagrindinės mokyklos mokinė Augustė Skačelytė apie žurnalistės      A. Vėželienės pamoką.
  • „Iš pirmų lūpų mokiniai galėjo      išgirsti apie žurnalistų etikos kodeksą, padorumą, mobilumą, objektyvumą,      išlavintą atmintį ir kitus dalykus. Mokiniai sužinojo, kaip kuriamas      interviu, rašoma informacija, replika ar komentaras bei kaip sugalvoti      patrauklų pavadinimą, kas rašoma straipsnio pradžioje ir pabaigoje“,      direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vanda Normantienė iš Zarasų rajono Dusetų      Kazimiero Būgos gimnazijos apie pamoką su žurnalistu V. Žeimantu.
  • „Nuoširdus ačiū projekto AKIM      iniciatoriams ir įgyvendintojams, tai išties puikus sumanymas, o jo      įgyvendintojai labai reikalingi ir laukiami visose kaimų ir miestelių      mokyklose“, Alytaus rajono Butrimonių gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui      Genovaitė Žiurinskienė.

Nuorodos į straipsnius:

http://www.dobkevicius.kaunas.lm.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=316:sveciuose-pavelas-giunteris&catid=13:naujienos

http://raguvosgimnazija.jimdo.com/projektai/

http://svietimaskultura.kaunas.lt/index.php?594893444

http://www.vilkijosgimnazija.lt/index.php/renginiai/70-sveciuose-kompozitorius-gintas-kraptavicius-pagal-projekta-aukstosios-kulturos-impulsai-mokykloms

http://www.dialogas.com/skaitytoju-irasai/gimnazistu-pazintis-su-kino-menu/

http://www.jotvingiai.alytus.lm.lt/index.php/29-naujienos/100-martinkus

http://www.buga.dusetos.lm.lt/index.php/kitos-naujienos

http://www.gedminai.lt/n/?p=3251

http://gaudesiukai.blogspot.com/2012/11/tesiasi-lietuvos-meno-kureju.html

http://www.sac.smm.lt/images/file/panorama/10%20Svietimo%20panorama.pdf

http://www2114.vu.lt/?page_id=118

http://pilietis.delfi.lt/naujienos/sepetos-aadamkienes-pagrindines-mokyklos-mokiniai-susipazino-su-tautodaile.d?id=60216629#ixzz2F1dJPxl0